Wednesday, August 11, 2010

Wanita Vs. Anjing

LEMBU :   
Assalamualaikum, jing! kenape nampak muram jer ni?

ANJING :
Wa'alaikumussalam, tak ada apa sangat bu..cume terkilan jer tadi.

LEMBU :
Kenape jing? 

ANJING :
Hurm..tadi mase aku nak lalu kat sini, aku nampak sepasang manusia dok berkepit bawah tangga.

LEMBU :
So?

ANJING :
Ada ke patut dieorg halau aku. Kasar plak tu. Dipanggilnyer aku ni najis...

LEMBU :
Ate, dah memang betoi. Ko tu najis paling berat bagi seorang manusia. Takkan la ko tak dimaklumkan dulu.

ANJING :
Ye la. Senajis aku pun, still boleh disamak. Boleh ke samak dosa?

LEMBU :
Betul tu. Aku sokong yang itu. Lelaki dan perempuan yang bukan muhrim tidak boleh sama sekali berpegang-pegang sesama lain. Aku penah dengar, adalah lebih baik andai kita memegang anjing berbanding kaum yang bukan sejenis dengan kita tambah pula yang bukan muhrim.

ANJING :
Kita apa,? manusia lah, kita haiwan jer.

LEMBU :
Ha'ah la..tak perasan plak..haha 

ANJING :
Dah lah, aku nak carik benda makan jap. Pandai-pandai la jaga diri. Assalamualaikum.

LEMBU :
Ok2.. Hati-hati juga, Wa'alaikumussalam.  

1 comment:

  1. anjing n lembu pun boleh beri salam ae?wow..

    ReplyDelete